„Tai buvo įdomu, atsakinga, nelengva”. Rimas apie WCUP

Įdomus Rimo pasakojimas apie vieno iš pasaulio taurės etapų, kuris vyko spalio 3-5 dienomis Šveicarijoje, organizavimo „virtuvę”:

„Baigiau trijų metų darbą – pasaulio taurės (WCUP) finalinio etapo 2014 m. Liestalyje, Šveicarijoje kontroliavimą. Tiksliau sakant, buvau paskirtas IOF vyresniuoju varžybų patarėju.

Turėjau galimybę pamatyti, kaip varžybas organizuoja tikrai puiki, labai patyrusi šveicarų komanda. Daugiausiai bendravau su direktore Brigitte, kuri dirba Šveicarijos federacijoje, techniniu direktoriumi Urs, kuris buvęs tech. direktoriumi pasaulio čempionate Rapersvilyje, daugkartinis pasaulio čempionatų IOF varžybų patarėjas (tarp kitko jį dabar turėtų paskirti IOF Event Advisor pasaulio čempionatui Latvijoje) bei šveicarų kontrolieriumi Ulu.

Buvau nuvykęs į Šveicariją du kartus kontrolioti ir trečią kartą jau per varžybas. Tarpusavyje jie kalba vokiškai, o ir anglų moka puikiai. Buvo nelengva, reikėjo patarinėti net ir tokiais klausimais, su kuriais nebuvau susidūręs.

Ypač buvau susirūpinęs, net išreiškiau nepasitenkinimą per pirmą vizitą dėl vidutinės trasos vietovės, kuri, mano nuomone, buvo nelabai tinkama vidutinei trasai. Bet šveicarai patikino, kad suprojektuos tinkamas trasas, o ir kito varianto nėra, nes viskas pririšta prie varžybų centro. Per kitą vizitą išbrokavau trečdalį KP. Bet jokių ginčų ar prieštaravimų nebūna ten. Vykdo viską, ką pasakai 100 %. Kita didelė problema buvo sprinto estafetės. Tai buvo nauja disciplina. Brigitte klausia manęs, aš IOF-o, o ten iš pradžių niekas rimtai negalėjo ką nors pasakyti. Tik vėliau IOF-as paskyrė Goraną Anderseną šefuoti sprinto estafetes.

O sprintų organizavime ir varžybų arenos įruošime tai šveicarų komandai lygių nėra. Ten sukuriama puiki atmosfera ir padaroma tokia šventė žiūrovams, sportininkams (galbūt), VIP-ui, televizijos žiūrovams ir interneto lankytojams. O organizatoriai ir aš tuo metu dirbome juodai. Rezultatų tvirtinimas, taškų skaičiavimų patikrinimas, starto protokolų pasirašymas. O buvo dar ir protestas iš šveicarų komandos. Sprinto estafečių žemėlapius ir skaidymo sistemą tikrinau keturias valandas.

Taip sakant, varžybas jie organizavo pagal planą, grafiką, barams vadovavo rimti, patikrinti žmonės. Labai daug savanorių. Visi barų vadai ir kiti atsakingi žinojo ką daryti, nes aprašymai ir schemos jiems buvo įteiktos. Visi žinojo, ką reikia numarkiruoti, kokius KP saugoti, kur turi sėdėti, kur užtverti kelią, kur turi stovėti trasoje TV kameros, kur reklaminiai stendai, kad matytųsi gerai per tas kameras, ir taip toliau… Visi organizatoriai gauna paketą su pietumis. Ten tokia karuselė verda, žiūrėjau ir grožėjausi. Svarbiausia viskas daroma be skubos, riksmų, padiskutuojant, nes, atrodo, viskas numatyta. Tam buvo ruoštasi tris metus.

Organizatoriai turėjo specialią svetainę internete, kur dėjo visą pasiruošimo varžyboms informaciją. Prieeigą prie tos informacijos turėjo tik keletas asmenų. Ten aš galėjau sekti, kokie pakeitimai daromi žemėlapiuose, kaip perplanuojamos trasos. Estafečių skaidymas. Sudėtos nuotraukos tų vietų, kur turi stovėti KP sprinte ar sprinto estafetėje. KP statytojams tos nuotraukos vėliau buvo išdalytos. Ten matėsi, kiek žmonių, kuriuos KP saugos, sąrašas su atsakingų pavardėmis. Arenos padidintas planas, kur stovės ekranas, kur palapinės ir taip toliau… Visa ta sukaupta informacija buvo paskleista atsakingiems organizatoriams prieš varžybas.

Varžybų dieną trasos jau stovėdavo ir beveik viskas būdavo įrengta 3 val. prieš varžybas. Po to viską (trasas, markiravimus, TV, …) jie patys patikrindavo. Mano kontroliavimas buvo papildomas. Trasas prabėgdavo apie 10 kontrolinių dalyvių, išklausoma jų informacija, patikrinamos kortelės.

Terminai: varžybos vyko spalio mėn, o aš antrą savo vizitą dariau birželio mėnesį. Tuo metu žemėlapiai jau buvo paruošti (tik dar neatspausdinti spaustuvėje), trasos suplanuotos, miške kortelės sudėtos. Po to vyko pakeitimai, tobulinimai.
Kiekvienoms varžyboms buvo atskiras žemėlapininkas, trasas planavo kitas, o tikrino dar trečias. Po to žemėlapį ir trasas kontroliavo nacionalinis kontrolierius, o galiausiai aš. Maža tikimybė klaidai praslysti.

Visko čia neaprašysiu. Iš esmės man tai buvo įdomu, atsakinga, nelengva. Kai viskas baigėsi ir surašiau visus raportus, tai toks kalnas nuo manęs nusirito. Nežinau, ar benorėčiau imtis tokio darbo.

Daug informacijos http://www.o-worldcup.ch/en/

Rimas”

Ačiū už įspūdžius.

Įrašo nuoroda.

Komentavimo galimybė šiame įraše yra išjungta.